1 aug.Strahan, Burnie. 2 aug. Burnie, Stanley.

2 augustus 2019 - Burnie, Australië

Goed verblijf gehad in Strahan. Een plaats waar nog veel soberheid is. Slechte wegen en minder onderhoud aan huizen enz. Vanuit Strahan een reis van 2,5 uur. Dat valt mee. Vertrokken met regen, druilerig weer maar we were on the Road. Afwisselende natuur met bossen, hoge pine bomen en wat sobere dorpjes.  Gestopt voor de Stift waterval in Roseberry, koffie gedronken in een oer Australisch tentje. Ik ben inmiddels verslaafd aan de Australische cappuccino s. Deze zijn dan ook tot de rand gevuld. Onderweg koolmijnen, huis met zelfgemaakte beren in alle soorten en maten maar waar ik jammer genoeg niet mocht fotograferen. Op weg naar Burnie klaarde het weer op  en bij de driesprong naar de Cradl mountain keken we elkaar aan.........wel, niet,wel, niet ja toch maar rechtsaf naar de Cradle mountain. In de verte zagen we al de besneeuwde toppen. Auto geparkeerd en maar eens naar het bezoekerscentrum. Bleek dat er shuttle bussen naar de berg gaan. Een bus met chauffeur voor ons alleen die onderweg van alles vertelde. Vond het best eng op de smalle weggetjes. Ca een half uur onderweg maar het was zeker de moeite waard. De lucht brak en we konden de toppen goed zien.

909FF97C-7F73-4A76-9ED1-A76609F5B67D

Ook hier weer veel Aziaten, Japanner of wat dies meer. Teksten worden hier zelfs al in het Chinees geschreven. Present of the day....the Cradl mountain. Tegen donker aangekomen in Burnie. Burnie ligt aan de noordkust van Tasmanie. Een huis voor ons zelf, heerlijk,

Vandag de hele dag in de war, geen zaterdag maar vrijdag en daar kom je pas om half 11 in de avond achter, Haha hoe kun je zo op vakantie zijn en je de dag niet eens meer weet🤪.

Vanmorgen eerst naar makersworkshop en art centre.

5652A820-422C-44B0-8177-CFB900DF3086

Rondleiding in de papierfabriek. Zelf papier geschept....wat leuk met watermerk van een dier en mooi geschept aquarelpapier gekocht. Leuk om kunstenaars te zien werken met hun eigen professie en ja de steen die ik daar zag was zo mooi zodat we morgen bij de kunstenares langsgaan om wat te kopen.

Vanuit daar op weg naar Stanley maar eerst de  table cap,de sisters beach, velden met hyacinten en nog meer mooi natuur. Stanley met zijn NUT was om deze tijd van het jaar niet wat stil. Stoeltjeslift ging niet wat begrijpelijk was. Mooie huisjes, leuke winkeltjes al met al de moeite waard om toch weer een paar uur onderweg te zijn. Bijna donker weer in Burnie. Na zonsondergang komen de pinguïns naar land en dat wilden we toch wel meemaken. We kwamen mensen tegen die ons Goodluck wensten. Maar wij hebben meer geduld bleek en Jo telde er tien. Dichtgekropen in hun holletje of luidkeels roepen naar het vrouwtje.  Verboden om te fotograferen met flits, jammer maar begrijpelijk met als resultaat geen goede foto s.

CD1B6DF1-E61B-4112-A6F7-9D529634ECF9FAB1C112-3D86-4385-B2C9-1C0651D16FDE

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade