13 aug. Helensburg old railwaystation. Gluhwormpjes, Scarborough

13 augustus 2019 - Shellharbour, Australië

30D1A6C0-2E76-4677-8693-FE15BB1592904C39EC25-CE69-4B3C-A6DF-719D78040567B3F6DAB7-D6C4-4E63-8C10-415F36083143CF8C20AD-870A-4E54-B1A7-08A2814277A2E34B2D75-5A4E-42F2-B169-4AD2F061EB6BF4373B1D-5A0F-457C-8C53-921CDDC1B09B9EDE720B-B718-44F5-9034-DF0B1D40B946

Op tijd op en om 9 uur koffie met Marianne en Bill. Naar Wollongong om de jongelui op te halen voor een bezoek aan een oude railwaystation waar de gluhwormpjes tegen de wand aanzitten. De tunnel was moeilijk te vinden en ja we zagen mensen door de bosjes. Hoorden dat het zompig was dus broek in de sokken en op weg met toorts op mn hoofd de duisternis in. Wederom een belevenis en hoe donkerder en zompiger het wordt vroeg ik mezelf af waarom doe ik dit. Een wormpje gezien en toen weer snel naar buiten terwijl de jongelui op het avontuur afgingen. Lunch in Scarborough. Een hotel met een eetgelegenheid aan de oceaan. Heerlijke salade en de youngones fish and chips. Lekkernij van de Aussies.

De jongelui voor een wandeling van drie uur langs de kust enz en wij weer op weg naar huis, maar toch gestopt bij de UGH shop. Klein fabriekje waar ze de UGH s nog geheel in eigen hand fabriceren. Heerlijke pantoffels gekocht met wollen voering.  Leuk.... Bezoek aan de containerhuizen met Marianne en Bill.  Gedineerd met zn allen bij de Thai in Shellharbour.

Morgen Rommeldam inpakken en klusjes voor we donderdag naar huis reizen. Hoop dat het in Hongkong dan rustig is en we veilig kunnen reizen.

Vond het leuk de blogs te schrijven maar ook omdat het voor mij een reminder is wanneer ik weer in Nederland ben.

Dank voor alle leuke reacties. Vond het top.🥰🥰

1. Nelleke:
    13 augustus 2019
    Dank je wel dat je steeds weer de discipline had om ons mee te nemen in je belevenissen tijdens deze reis. Het einde van de vijf weken komt in zicht en ik weet door deze verhalen en de tussentijdse app contacten dat je een onvergetelijke reis hebt gehad. Ook een groot 'chapeau' voor de familie aldaar. Wat hebben jong en 'oud' hun best gedaan om een steeds wisselende bijdrage te leveren aan jullie verblijf.
    Nu voorbereiden op de reis terug. Heel graag weer tot ziens.
    Groeten van K&N
  2. Tineke Van den Broeck:
    13 augustus 2019
    Heerlijk die mooie reisverhalen ik vond het leuk om mee te reizen maar wat gaat het snel. Ik wens je een goede reis terug en hoop dan een live verslag te horen.
  3. Thea:
    13 augustus 2019
    Is dit alweer je laatste blog? En dan is je reis dus ook al bijna voorbij. Wat heb je veel gezien en meegemaakt. En wat fantastisch dat de familie jullie zo met open armen heeft ontvangen. Heel bijzonder. Mooi die regenboog bij het gat in de rotsen langs de oceaan. Voor mij waren het ook heel wat mooie herinneringen die weer boven kwamen. Enne ... wil je twee wollen helmpjes op het vliegveld van Sydney kopen. Die zijn daar fantastisch. De maat app ik je nog.
    Als je thuis bent hoor ik vast je enthousiaste verhalen. Goede terugreis.
  4. Annemarie de Grood:
    13 augustus 2019
    De verhalen waren erg leuk en interessant. Voor de rest een goede terugreis en tot spoedig ziens.
  5. Els:
    13 augustus 2019
    Oh, wat gaat het toch snel, zolang naar uitgekeken en nu het einde in zicht. Ria volgens mij hebben jullie een prachtige reis gemaakt, geweldig om op terug te kijken. Het is je zo gegund!!
    Ik wens je een hele goede terugreis en tot ziens!