29 juli Port Arthur

29 juli 2019 - Hobart, Australië

8E65974A-4F80-4200-A035-7BD4EF7C830A

Bijzondere dag vandaag. Op de weg terug van Port Arthur deze lucht. Deed me zo sterk denken aan de lucht 7 jaar geleden. Wil dit met jullie delen.

Wat heb ik weer een mooie dag gehad. Een dag van 200 km. Met regenjassen, warme shawls, heerlijke broodjes op weg naar Port Arthur. Port Arthur de gevangenis waar honderden mannen maar ook jongens gevangen werden gehouden. Veelal om het stelen van een brood, kleding oid. Cellen van ca 1.80/1 mrt. Gelegen op het zuidelijkste puntje van het eiland.

6A9CE9F7-B292-42C4-88A3-00747802C399

Onderweg brak de zon door dus wat kon ons nog deren. Altijd gedacht dat de Great oceaan met z n twaalf apostelen het mooiste is maar de kusten die we vandaag zien zijn zoveel karakteristieker, hoger, ongerepter.

5007D58A-8875-496D-BADF-04E3FFBD66C62BC29CF0-40F8-47C4-9087-9DA45FA141EACE21E814-8F43-4208-B4D7-33A10495C2B5

Tesselated parement, Tasman blowhole, Tasman Arch, Devils kitchen, Pirates, even wat namen die ik niet wil vergeten want dit blog is ook mijn dagboek🥰.

Morgen speciale dag.........🥰 toch vreemd zo ver van huis.

Morgen op naar Strahan een rit van 5 uur maar vast weer veel moois te zien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nelleke:
    29 juli 2019
    Ja Ria, die lucht...., herinner ik mij nog heel goed. Toen een dreigende onweerslucht met een kleine opening tussen de donkere wolken....
    Mooie foto's weer. Inderdaad alles nog heel puur, heel echt. Mensenhand lijkt daar nog nauwelijks in te grijpen. Geeft misschien ook in jezelf wel een heel basaal gevoel.
    Geniet fijn verder.
  2. Thea:
    29 juli 2019
    Jeetje, Ria, alweer zeven jaar geleden! En die lucht kan ik me nog goed herinneren. Je hebt er later toch nog een schilderij van gemaakt?
    Wat een mooie natuur op Tasmanië! En die gevangenis, was die er alleen voor de mannen? Waar werden dan de vrouwen gevangen gezet? Misschien begingen die helemaal geen misdaden! 😇