26 juli Hobart Tasmanie

26 juli 2019 - Hobart, Australië

A06781EC-8D88-4F77-8ADF-F56CA88957C1A258F4CD-6E8D-4189-B944-ACE7B1CAB83E

Vandaag vroeg uit de veren. Taxi om 9.15 uur om ons (nicht Joanna en myself)  naar het station in Shellharbour te brengen. De reis gaat naar Tasmanie. Na een trein reis van bijna 2 uur op Sydney AirPort aangekomen. Ingecheckt, koffers ingecheckt en de lady vroeg ons of we bij de deuren wilde zitten. Betekende dat we extra instructie kregen om wanneer het nodig zou zijn de deuren moesten openen. Daarna door de security en hunkerend naar een kopje koffie in het restaurant belandt. Heerlijk aan de zelfgemaakte lunch en ja waar waren de boardingpassen. Achtergelaten bij de security maar gelukkig kwam alles goed. Het was inmiddels half 2. Prettige vlucht gehad van ca 1.5 uur. Blijft toch iedere keer weer spannend het opstijgen en landen. Zo vreemd als je van de ene luchthaven naar de andere luchthaven gaat je geen paspoort hoeft te laten zien. Tja het is nog steeds Australie. Aangekomen in Hobart werden we geconfronteerd met de security met snuffelende Beagles. Leuke hondjes maar waarom moesten ze juist mijn tas besnuffelen? Jo s koek met vruchtjes was de boosdoener. Bij de Triffity een auto gehuurd en wat een mooie. Daar gaan we komende 14 dagen Tasmanie mee onveilig maken😝.Voor Jo is niets onwennig dus achter het stuur en rijden. Prachtig airbnb huisje en na wat boodschappen en een warme maaltijd was het weer een dag met een goud randje. Morgen meer..".

DEE4C0B7-8141-44C7-9E08-774EAF1C5057

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nelleke:
    26 juli 2019
    Met m'n voeten in een badje en de luchtstroom van de ventilator door mijn haren even een reactie uit zeer warm Delft.
    Een reis binnen een reis! En dat samen met globetrotter Joanna. Beter reisgezelschap kun je je niet wensen.
    Wat fijn dat jullie selfsupporting zijn in zo'n appartement. Komen en gaan wanneer je wilt.
    In het vliegtuig kregen jullie een bijzondere taak, waarbij instructies noodzakelijk waren...! Betekende dat korting op de vlucht 😉??!!
    Maar goed dat je een warme pyjama hebt meegenomen, want het wordt bij jullie vannacht maar 2 graden. Overigens zou ik wat dat betreft met je willen ruilen.
    Tot de volgende keer en groetjes van zwager en zus.
  2. Tineke Van den Broeck:
    26 juli 2019
    Moet heel mooi zijn Tasmanië veel plezier.
  3. Thea:
    27 juli 2019
    Het eerste gedeelte van je reis heb ik bij jouw verhalen goeie herinneringen kunnen ophalen van drie jaar geleden. Vanaf nu wordt dat anders en zullen jouw foto’s en beschrijvingen mijn voorstellingsvermogen in werking moeten afzetten. Op naar Tasmanië.
    Wij beleven onze vakantie ( tja inmiddels is het bij ons altijd vakantie) in onze eigen tuin. De stokrozen, ooit een klein stekkie uit jouw tuin van de Tourmalijn geweest, bloeien welig en worden druk bezocht door de hommels.
    Ik ben benieuwd hoe de plantenwereld op Tasmanië is!
    Geniet nog verder, laat je lekker rijden in die prachtige auto en zuig alle nieuwe indrukken maar weer op.